نتیجه بازی تراختور استیل آذین هفته بیست و نهم + حاشیه بازی


برد شیرین تراختور آذربایجان در مقابل استیل آذرین *** 2 بر 1 به سود تیراختور

برای دیدن تصاویر بازی تراختور با استیل آذین کلیک کنید

پیروزی شیرین برای تیم محبوب ما در یک بازی حیثیتی، پیروزی که باید به هواداران 100 هزار نفری که هم در ورزشگاه و هم در بیرون ورزشگاه حضور داشتند، تقدیم کرد. و به قول پیروانی کارشناس فوتبال  جام جم ، به احترام این تماشاگرها همه مردم ایران باید خبردار وایساد. این بازی با دو گل کرار برای تراکتورسازی و تک گل شاپوزاده برای استیل آذین با نتیجه دو بر یک به پایان رسید

تراختور با ارئه‌ی يک بازی عالی و کاملا برتر توانست تيم استيل آذين را در حضور نزديک به صد هزار تماشاگر پرشور آذربايجانی شکست دهد. در نيمه‌ی اول بازی، تراختور در خط ميانی زمين برتر نشان داد. تراختور با بازی خوب کيانی، ترشيز و جليلی که با حرکات پا به توپ جاسم کرار تکميل می‌شد  توانست بر بازی مسلط شود و در يکی از فرصتهای خود از روی ضربه آزاد گل اول را به ثمر برساند. در صحنه گل اول جاسم کرار با يک ضربه زمينی دقيق توانست دروازه نشاطجو را باز کند. در آغاز نيمه دوم روی يک غافلگيری بازيکن استيل آذين در محوطه‌ی جريمه تراختور توسط کيانی سرنگون شد که داور به درستی حکم به پنالتی داد تا تراختور گل تساوی را دريافت کند. اما بازی خوب تراختور بعد از گل ادامه يافت تا مسعود ابراهيم زاده بازيکن تازه وارد تراختور کرار را در پشت مدافعان استيل صاحب توپ کند. نشاط جو برای تصاحب توپ کرار از دروازه خارج شد اما کرار به موقع توپ را از دروازه بان رد کرد تا مشت نشاطجو تنها به پشت کرار اصابت کند و پنالتی برای تراختور به ارمغان آيد. کرار خود پنالتی را به گل تبديل کرد. تا تراختور با دو گل کرار بازی را ببرد. شاپورزاده زننده تنها گل استيل آذين بود.


حاشيه ‌های بازی:

  • علی کريمی هر چند غايب بزرگ اين ديدار بود، اما تماشاگران تبريزی او را فراموش نکردند. تماشاگران شعار می‌دادند: عطر گل محمدی…کريمی ترسيدی نيومدی!

  • در طی بازی نشاط جو دروازه بان و استيلی مربی استيل چندين بار نسبت به اينکه ليزر توی چشم دروازه بان انداخته می‌‌شود معترض بودند. اميدواريم اين مساله صحت نداشته باشد و تکرا نشود چرا که کاری است بسيار ناجوانمردانه و دور از شخصيت تماشاگران خوب تراختور.

  • حميد استيلی بعد از بازی، به زبان ترکی دقيقه‌ای با خبرنگاران صحبت کرد و طی اين صحبت گفت که آرزو می‌کند در سالهای آينده مربی تيم تراختور باشد.

  • چهارشنبه سوری هم اثر خود را در بازی داشت. صدای ترقه چند بار به گوش رسيد ولی خوشبختانه اغلب در بيرون زمين بود. تنها در يک مورد، ترقه‌ای در نزديکی کمک داور فرود آمد. تماشاگران تراختور اگر نمی‌خواهند از تماشای بازی تيم محبوبشان محروم شوند بايد ترقه بازی را به بعد از پايان بازی موکول کنند.

  • داور بازی جاسم کرار را به دليل اقدام به فريب داور در محوطه هيجده قدم، با کارت زرد جريمه کرد. اين در حالی بود که کرار در آن صحنه اصلا قادر به حفظ تعادل خود نبود و به دليل برخورد با مدافع استيل آذين به زمين افتاده بود. البته برخورد بعد از دفع توپ توسط مدافع بود و خطايی هم صورت نگرفته بود، اما کرار به دليل سابقه بدی که در زمينه تمارض دارد اين بار به ناحق يک کارت زرد گرفت.

.

خبرنگاران روی سکوهای سیمانی
جایگاه خبرنگاران ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز ۳ هفته قبل مجهز به صندلی شده بود اما در بازی دیروز، خبرنگاران باز هم روی سکوهای سیمانی نشستند چرا که این صندلی ها متحرک است و به همین دلیل خبرنگاران صندلی پیدا نکردند تا روی آن بنشینند.
بی توجهی مسئولان
با گذشت هفته ها باز هم مثل سابق راههای ارتباطی به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بدون وسیله نقلیه عمومی بود. عدم آسفالت جاده منتهی به این استادیوم باعث شد که تماشاگران مشتاق تبریزی، ۳ کیلومتر پیاده روی کنند و از روی کوه و تپه و مسیرهای خاکی به ورزشگاه رسیدند.
بلیت ها۲ نرخ شدند
در بازیهای گذشته بلیت بازیهای تراکتورسازی در طبقه اول و دوم هزار تومان بود اما در بازی دیروز برای اولین بار در این فصل بلیت طبقه اول ۲ هزار تومان و بلیت طبقه بالا هزار تومان فروخته شد.
۱۰۰ عکاس کنار زمین
حساسیت بالای بازی باعث شد که در بازی دیروز ۱۰۰ عکاس ورزشی در اطراف زمین حضور داشته باشند که در نوع خودش بسیار جالب بود. اکثر این عکاسان پشت دروازه استیل آذین مستقر شده بودند تا لحظات حساس بازی را شکار کنند.
اتوبوسها به مشکل خوردند
۲ ساعت قبل از شروع بازی ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز پر شده بود و حتی اتوبوسهای حامل ۲ تیم به دشواری موفق به حضور در استادیوم شدند و به مشکل خوردند.
گلایه نماینده فدراسیون
صادق صدیقی نماینده فدراسیون فوتبال در این بازی طی تماسی به همکار ما در تبریز گفت: اگر حضور این همه تماشاگر ستودنی است و می تواند سرمایه ای ارزشمند برای فوتبال ما باشد اما عدم وجود مسیر مناسب برای رفت و آمد داوران و مسئولان برگزاری مسابقه و عدم تامین امنیت آنان در مسیر ورزشگاه، واقعا می تواند مشکل ساز باشد که امیدواریم با علاقه و درایتی که از مسئولان ورزشی استان سراغ داریم، نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.
شعار علیه کریمی و کعبی و تشویق استیلی
در شرایطی که شعارها از طرف علاقمندان به تراکتورسازی علیه علی کریمی به اوج رسیده بود و گاهی هم حسین کعبی از سوی تماشاگران هو می شد اما تماشاگران تبریزی از حمید استیلی به شدت تجلیل کردند و او را تشویق کردند که سرمربی استیل آذین هم در پاسخ به تماشاگران تبریزی، چندین دسته گل به سمت آنها پرتاب کرد.

حاشیه های قبل از بازی تراختور استیل آذین

تراکتورسازی در تمام لیگ برتر فقط یک بار در خانه شکست خورده، هفته یازدهم و باخت یک به دو مقابل سایپا. از آن طرف استیل آذین بهترین تیم خارج از خانه لیگ برتر است که از هر بازیش توانسته 88/1 امتیاز بگیرد، آنها همچنین بهترین خط حمله بیرون از خانه را از آن خود کرده اند با زدن 28 گل در 14 بازی. تراکتورسازی اما از هر بازی خانگی 93/1 امتیاز گرفته و تیم چهارم خانه است و همه اینها نشان می دهد که جدال این دو تیم بازی یکی از بهترین های درون خانه با بهترین تیم بیرون از خانه است که بازی رفتش و آن تساوی دو بر دو کلی حرف و حدیث داشت.
استیل آذینی ها زمانی به تساوی دو بر دو علاقه فراوانی داشت و حالا به بردهای پر گلی که در آن یک گل بیشت از رقیب بزنند و دروازه شان هم دست کم سه بار باز شود. تراکتور تیم ششم جدول است و استیل آذین تیم پنجم، استیل آذین فقط اگر ببرد و استقلال نبرد رتبه اش تکان می خورد و یک پله بالا می آید و تراکتورسازی هم اگر فقط ببازد یک رتبه سقوط می کند.
تراكتورسازي – استيل‌آذين
حواشي كه در بازي رفت دو تيم به خصوص در رفتار تماشاچيان تبريزي با علي كريمي ستاره استيل‌آذين، ايجاد شد، دامنه‌اش به بازي برگشت دو تيم هم كشيد اما محروميت كريمي به دليل اخراج در بازي اخير تيمش مقابل سايپا و از دست دادن اين مسابقه، تا حدود زيادي حاشيه‌ها را كاهش داد. البته شايعه خريد بخشي از سهام باشگاه تراكتورسازي توسط حسين هدايتي مالك باشگاه استيل‌آذين، وضعيت دوگانه‌اي را براي تقابل دو تيم بوجود آورده است. تراكتورسازي با 39 امتياز ششم است و تقريبا نه شانس قهرماني و يا كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را دارد و نه خطر سقوط به ليگ دسته يك آنها را تهديد مي‌كند. اين تيم هفته گذشته سپاهان را در تبريز متوقف كرد تا تنها شكست‌شان در بازي‌هاي خانگي برابر سايپا باقي بماند.
استيل آذين با نداشتن علي كريمي شايد تاحدودي برنامه‌هاي تاكتيكي‌اش را تغيير دهد و احتمال كم‌خطر شدن خط حمله‌شان هم وجود دارد. اين تيم با 45 امتياز همچنان در تعقيب چهار تيم بالايي جدول است و مصرانه مجوز ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده را مي‌خواهد. فريدون زندي بازيكن از مصدوميت رها شدن استيل‌آذين شرايط بدي ندارد و شايد در غياب كريمي، او بتواند جايي در انديشه‌هاي تاكتيكي حميد استيلي سرمربي اين تيم داشته باشد.

هدایتی و ماجرای خرید 34 % سهام تراکتورسازی توسط استیل آذین

بعد از گذشت چندین روز و ابهامات در مورد خرید سهام باشگاه تراکتور سازی ونگرانیهای مردم آذربایجان بالاخره هدایتی به تبریز آمد و پای سخنان ایشان نشستیم ودر مورد این مسئله مصاحبه ای با ایشان انجام دادیم .

اختصاصی کلوب هوادران تراکتور-TractorFC.com

آقای هدایتی ضمن سلام و خیر مقدم قبل از هر چیز یه حرف کلی در مورد تراکتور و طرفدارانش بزنید

منم سلام عرض میکنم به همه شما و مردم خوب آذربایجان که بزرگترین سرمایه های فوتبال ما هستند و فقط میتوانم این را بگویم که همان طور که همیشه گفته ام فوتبال ما با وجود تیم پر طرفدار تراکتور و هوادران پر شورش یه شور و حال خاصی پیدا کرده و ارزش و مقام این مردم خیلی بالاتر از این حرفهاست که من بخواهم در مورد آن صحبت کنم

با توجه به مسائل پیش آمده در بازی رفت بازی فردا رو چطور میبینید؟

به نطر من فردا یک بازی خوب برای هر دو تیم خواهد بود و مطمئناً با این هواداران پر شور و فهیم و میهمان نوازآذربایجانی زیبایی های فوتبال فردا دو چندان خواهد شد و کدورتی که بین این مردم و علی کریمی و حسین کعبی بود به نطر من باید بعد از عذر خواهی رسمی که این دو بازیکن در رسانه ها از این مردم انجام دادند باید از بین رفته باشد.

از نظر فنی چی؟

از نظر فنی هم دو تیم فقط برای پیروزی و کسب 3امتیاز بازی به میدان میروند و امیدوارم با ارائه یک بازی تماشاگر پسند تماشاگران را راضی و خوشحال از دیدن یک فوتبال زیبا به خانه باز گردانند.

آقای هدایتی همانطور که میدونید چند روزی است در مورد خرید سهام تراکتور سازی از جانب شما و ابهاماتی در این مورد وجود دارد که نگرانی مردم آذربایجان را بر انگیخته که مبادا حرفی از انتقال این تیم در آینده به تهران و یا هر شهر دیگری زده شود در این مورد بیشتر توضیح بدین:

مردم آذربایجان طرفدار تیمی هستند که بعد از 8 سال با تلاش همگانی این مردم به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرده و در واقع سرمایه های اصلی تراکتور همین مردم خوب هستند من هم از انجا که هم علاقه خاصی به آذربایجان دارم و هم اینکه راحتر بگویم شغل اصلی من تجارت است و خوشبختانه بهانه ای پیدا کردم که هم به آذربایجان خدمتی کرده باشم و هم در جایی سرمایه گذاری کنم که به جا و مفید واقع شود این که میگویند هدایتی شاید روزی این تیم را از تبریز انتقال دهد از محالات است چون که تراکتور برای من با وجود همین مردم معنا دارد و من به پشتوانه همین مردم این سرمایه گذاری را کرده ام و اگر آنها راضی نباشند مطمئناً از اینکار صرف نظر خواهم کرد حال من این سوال را از شما و این مردم دارم که همانطور که همه میدانند من در تهران تیم دارم پس چه نیازی است که تراکتور را با توجه به اینکه تراکتور بیرون از آذربایجان معنایی ندارد انتقال دهم مگر اینکه دیوانه باشم ،من همه جانبه از این تیم حمایت خواهم کرد تا با جذب بازیکنان بومی و سرمایه گذاری روی آنها مثل سالهای قبل آذربایجان و تراکتور نقطه قوتی باشد برای معرفی بازیکنان شایسته به فوتبال کشور و از همینجا نوید قهرمانی تراکتور در فصل آینده در لیگ برتر فوتبال کشور و قهرمانی آسیا در سالهای آینده را به این مردم خوب و فوتبال دوست کشورم میدهم چون بنظر من تراکتور با این سرمایه عظیم مردمی پتانسیل این کار را 100% دارد و به مسئولین باشگاه هم گفته ام که هر رقمی که برای بودجه سال آینده تراکتور تعیین کنند خواهم پرداخت حتی اگر یک رقم بسیار بالا باشد در مورد سهام تراکتور سازی هم باید بگویم من شرکتهای زیادی در سطح کشور دارم از جمله استیل آذین ایرانیان-خاور آذین و استیل آذین که 34% سهام باشگاه تراکتور سازی را از طریق شرکت استیل آذین ایرانیان که متعلق به من و به مدیر عاملی آقای عیسی رضایی است خریداری کرده ام که متأسفانه این مسئله مثل اینکه تا به امروز برای مردم آذربایجان شفاف سازی نشده است و همانطور که گفتم هدفم از این کار خدمت به آذربابجان و سرمایه گذاری در یک تیم مردمی است و در یک جمله بگویم ما به عنوان یک سرمایه گذار کارهای زیادی انجام داده ایم که تابلوی کارهایمان تراکتور سازی خواهد بود

3 Cavab

  1. salam.homa azarilara tabrik deyram!

  2. سلام گوزل بیر سایت وارینده .چوخ شاد اولدم تراختورون غلبه سین هامه اذر اوغلان لارینا تبریک والقیش دییریم .بوگونن سونرا هرگون سنین سایتی وا باش وری جیم انشا الله .

  3. یاشاسین اذربایجان تورک میللتی
    یاشاسین تراختور
    بوتون اذربایجان سیزنله غرور دویور
    یاشاسین تورک دونیاسی

Bir şərh yazın